Min lilla kille

Under morgonpromenaden imorse kom jag på den briljanta idén att gå till mamma och dricka morgonkaffe. Klockan var ju "bara" halv tio när vi gick och Calle visade inga tecken på att vakna. Hos mamma fick jag även frukost och en massa inredningstidningar. Mycket sånt nu.

Ett par timmar senare vaknade Calle och vi möttes upp och gick till en stor hundgård vi inte varit i förut. Där träffade vi, bland andra, Morris, en Lagotto som Levis gick unghundskursend med. Precis när vi skulle gå kom det även en Portis. En hane på 8 år. Först trode jag det var en storpudel men det visade sig vara en väldigt stort portis på 26 kilo och 57 cm. Levis såg ut som en liten plutt i jämförelse. Även om Levis kommer växa till sig lite mer och få mer muskler med åldern kommer han aldrig att bli så där stor. Snart är det dags att åka till Zoo för vägning igen.


Kommentarer
Postat av: ia

Halloj! Vem mötte ni då? Var det möjligen Sigge? Ser fram emot att träffa er framöver, det är alltid lika kul att se hur "barna" utvecklas!

2011-01-27 @ 14:08:59
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0