Bajs & träning

Efter två dagars bajsande har vi nu börjat få ordning på magen igen. Inte min då, utan Levis. Igår när vi vaknade hade han bajsat ner mer eller mindre hela köket. Det var bajs överallt! Stackars Levis och stackars oss som fick sanera hela lägenheten. Vi åkte till zoo-affären och köpte tabletter som skulle stoppa upp och han har även ätit ris med morotspuré sen igår. En bajshög låg på golvet imorse igen, trots att vi var ute väldigt sent igår, men det är väl förhoppningsvis på väg åt rätt håll. I övrig har han varit sitt vanliga glada jag.

På kursen i måndags fick vi bekanta oss med en klicker. Jag har inte varit så positiv till det då jag läst om det, men när hon visade det såg det roligt ut och eftersom Levis är lättlärd borde han förstå det ganska snabbt. Vi hade även fått en läxa till i måndags, att dela med sig av ett trick som de andra kursdeltagarma ska lära sig tills på måndag. Jag var lite skeptisk till att Levis skulle klara pressen att göra tricket när det var andra runt omkring som kunde distrahera, men han gjorde oss stolta som vanligt och la sig ner som en "volvo". Förövrig så försökte Emelie, vår intruktör, pusha på att vi ska träna mer aktiv lydnad, inte träna mer, utan snarare att sikta högre. Jag känner dock att mina tävlingsdagar är förbi, men visst vore det kul att träna lydnad och om vi lyckas bli ett team som drar åt samma håll så kanske kanske vi vågar oss ut på tävlingsbanan... kanske.



OBS!
Han ska egentligen inte skälla, men detta var den bästa filmen jag fick till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0